Biografia de l'investigador

Antonio David Dorado Castaño

fotoMostra

Antonio David Dorado Castaño, nascut a Sant Joan de Vilatorrada (1982), és professor contractat doctor (2011) a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC-BarcelonaTech), a l’àrea  de coneixement d’Enginyeria Química. Imparteix classes a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM). Doctor per la UPC (2010) amb menció de premi extraordinari, ha realitzat diverses estades a l’estranger mitjançant ajuts a la mobilitat en concursos competitius, destacant els postdoctorals a la Universitat New South d’Austràlia (2012) i a la Pontificia Universidad Católica de Chile (2015).

Les àrees d’expertesa s’inclouen en la línia d’investigació de l’Enginyeria Química Ambiental i Biotecnologia, concretament en l’ús de sistemes biològics per al tractament de contaminants gasosos i d’olors. També posseeix àmplia experiència en l’estudi de fenòmens de transport interfacial gas-líquid. Els últims anys, s’ha especialitzat en l’ús de sistemes biològics de depuració de biogàs procedent de digestors anaerobis i en el desenvolupament d’eines de modelatge i simulació avançades de biosistemes.

En els darrers 10 anys ha publicat 35 articles en revistes internacionals (indexades al Journal Citation Reports), la majoria (>50%) enquadrades dins del primer quartil. Els últims 5 anys ha estat revisor per a revistes d’elevat índex d’impacte. El seu índex de Hisrsh és h=9. Ha presentat prop de 50 comunicacions a congressos, la majoria de les quals són presentacions orals. En aquest sentit, participa assíduament en els congressos internacionals de major rellevància en el seu camp d’investigació (Biotechniques for Air Pollution Control Conference, IWA Conference on Odour an VOC’s DUKE-UAM Biofiltration Conference). Ha participat en diferents reunions d’àmbit científic tant a nivell nacional com internacional.

Ha publicat 10 llibres i capítols de llibres tant de caràcter docent com d’investigació i divulgatius.

Ha dirigit 2 tesis doctorals relacionades amb el tractament biològic de contaminants gasosos. També ha dirigit més de 50 projectes de final de carrera, de grau i de màster sobre diferents àrees de l’enginyeria química, l’ambiental i la biotecnologia.

Ha participat com a investigador en 11 projectes competitius (un com a investigador principal), i en 5 empreses i administracions.

+ informació

darrera modificació: Juliol 2017
RSS RSS  Sobre aquest web  Accessibilitat Biblioteca del Campus Universitari de Manresa